zondag 4 januari 2009

Goed voornemen

Economie is ook niet alles. Voor 2009: lijst van met beleid te gebruiken economische termen

1. winst. 
2. een win-win situatie. 
3. opleveren. 'wat levert het je nou eigenlijk op, zo'n relatie?'
4. investeren. 'jij investeert te weinig, in ons'. 
5. afrekenen. 'en wie wordt daar op afgerekend? ik, natuurlijk weer!'
6. meerekenen. 'oeps, die had ik niet meegerekend, die vijftien zeewierpakkingen.'
7. budget. 'zoveel?? dat is boven mijn budget. en waar is het eigenlijk voor?'
8. de balans opmaken. 'als ik de balans opmaak, blijft er niet veel over.'
9. aandeel. 'laten we het nou eens hebben over jouw aandeel, hierin'. 
10. markt. 'ja doei. ik ga eens kijken of ik nog goed in de markt lig.' 
11. je rijk rekenen. 'hm. ik zou me nog maar niet rijk rekenen, als ik jou was' (met dank aan Theodoro) 

 





1 opmerking:

theodoro zei

zal ik mij eens rijk rekenen?